joi, 26 iunie 2014

Do you speak English?

Eu da. Dar voi? Engleza a devenit a 3-a cea mai vorbită limbă a lumii, după mandarină (chineză...) și spaniolă. Desigur, ne-am familiarizat că faptul că engleza e pe primul loc, dar nu e așa. Dar dacă vorbim de întindere... să zicem că da.

În orice caz, învățarea a unei limbi diferite față de cea maternă e un obicei des practicat în lume. Dacă un european cunoaște, în medie, una dintre următoarele: engleză, franceză, spaniolă sau germană și limba maternă, noi românii, nu ne mândrim nici cu faptul că ne știm limba foarte „ghini”...

Am auzi că pentru depunerea unei aplicații la un loc de muncă trebuie să cunoști cel puțin o limbă străină la perfecție... în restul Europei, desigur.

Am auzit și de persoane care știu limba engleză, dar habar nu au de gramatica ei. Sunt și englezi, mai des americani, care spun „I does”, „Why you sad?” sau „She readed”. Frate, dacă înveți vocabular, învață și gramatică!

În final, ca de obicei, rămâne să spun doar: sunt mândru că vorbesc limba asta. Îmi va trebui. Cu stimă,

Pintilie Sebastian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu